Τετάρτη 19 Αυγούστου 2020

2020 : ΤΟ ΕΠΙΜΕΝΟΥΜΕ ΕΛΛΑΔΑ ΕΧΕΙ ΘΕΣΕΙ ΣΕ "ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΝΑΒΟΛΗΣ" ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΑΥΤΗ ΣΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ "ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΒΡΟ ΕΩΣ ΤΟ ΤΑΙΝΑΡΟ"

 Υπουργείο Πολιτισμού : Αναβολή εκδηλώσεων του θεσμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός»

Ακολουθώντας τις οδηγίες της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας για τις επιδημιολογικά επιβαρυμένες περιοχές, το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού αναπροσαρμόζει το πρόγραμμα εκδηλώσεων του θεσμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός».


Υπουργείο Πολιτισμού : Αναβολή εκδηλώσεων του θεσμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός»

Ακολουθώντας τις οδηγίες της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας για τις επιδημιολογικά επιβαρυμένες περιοχές, το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού αναπροσαρμόζει το πρόγραμμα εκδηλώσεων του θεσμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός».

Οι εκδηλώσεις με χωρητικότητα άνω των 100 θεατών, οι οποίες είναι προγραμματισμένες, έως και τις 24 Αυγούστου, στις συγκεκριμένες περιοχές, αναβάλλονται. Στο αμέσως προσεχές διάστημα θα οριστεί η νέα ημερομηνία για την πραγματοποίησή τους. Οι προκρατήσεις που έχουν γίνει μέσω της ιστοσελίδας  του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού digitalculture.gov.gr θα ισχύσουν και για τις νέες ημερομηνίες, όταν οριστούν.

Οι προγραμματισμένες εκδηλώσεις που αναβάλλονται είναι οι εξής:

  • «Ρεμπέτικο Αρχαιολογικό Συμπόσιο», από το Θέατρο Τέχνης, στη Ρωμαϊκή Αγορά, στις 19 και 20 Αυγούστου
  • «Βάκχες» από το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, στο Αρχαίο Θέατρο Δημητριάδος, στις 20 και 21 Αυγούστου
  • «Αφιέρωμα στον Μάνο Χατζιδάκι», από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, στον Ναό Ολυμπίου Διός, στις 21 Αυγούστου
  • Georg Benda «Μήδεια», Καμεράτα, Κ. Καραμπέτη, Μ. Χρυσικόπουλος, από το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στο Ιερό Ποσειδώνος Σουνίου, στις 22 Αυγούστου
  • «Στα Όνειρα των Ποιητών», από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, στον Αρχαιολογικό Χώρο Δίου- Ιερό της Δήμητρας, στις 22 Αυγούστου
  • «Μήδεια» από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, στον Αρχαιολογικό Χώρο Πύδνας, στις 22 Αυγούστου
  • «Η Φυλλάδα του Μεγαλέξανδρου» από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, στο Θέατρο Δάσους Θεσσαλονίκης, στις 24 Αυγούστου

Λυπούμεθα για την αναστάτωση, αλλά προφανώς προτεραιότητά μας είναι η προστασία της δημόσιας υγείας. Επισημαίνεται ότι σε όλες τις εκδηλώσεις του θεσμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός», τηρούνται αυστηρά τα υγειονομικά πρωτόκολλα και απαιτείται η χρήση μη ιατρικής μάσκας καθ’ όλη τη διάρκεια των εκδηλώσεων.

Σάββατο 28 Μαρτίου 2020

@ 2020 : Μύηση στον Πολιτισμό με Συναυλίες Κλασσικής Μουσικής

 
ΜΥΗΣΗ  ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ : Το "Επιμένουμε Ελλάδα"προετοίμασε Συναυλίες Κλασσικής Μουσικής για τον Φετινό Αύγουστο 2020 και μέχρι και τον Δεκέμβριο, στην Κορινθία και σε Ολόκληρη την Ελλάδα. Η Ανθρωπότητα στην Ιστορία της έχει περάσει πολλές δοκιμασίες και  έχει θριαμβεύσει. Και αυτή τη φορά θα συμβεί το ίδιο  και η Ελλάδα θα βγει Νικητής. ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΝ ΑΥΓΟΥΣΤΟ, ως Τιμητικώς Προσκελημένους (Δωρεάν - Χωρίς Εισητήριο ή άλλο κόστος) στις Συναυλίες  που γίνονται για εσάς. ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ.  ΓΙΑ ΑΥΤΟ "ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ"  και "συμμετέχουμε" στο να προστατεύουμε ο ένας τον άλλον και την Ελλαδα μας.  
Με Αγάπη 
ΕΠΙΜΕΝΟΥΜΕ ΕΛΛΑΔΑ.

Τρίτη 31 Δεκεμβρίου 2019

<>2019 : ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΥΗΣΗΣ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΜΕ ΝΕΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ


Για την Μύηση στον Πολιτισμό μέσα απο ενα Φεστιβάλ Περιοδείας Θεατρικού Εργου στην Ελλαδα, η Επιστημονικη Επιτροπη του Ιδρύματος επέλεξε το ανέβασμα μια Παραγωγής Θεατρικού Έργου με Θέμα απο την Ελληνική Αρχαιότητα που διδάσκει διαχρονικές Πολιτιστικές Αξίες. Ανάμεσα απο αξιόλογες προτάσεις επελέγη ως Θέμα η Ηρωίδα του Αρχαίου 'Αργους Τελέσιλλα, σε Κείμενο του Συγγραφέα Γρηγόρη Χαλιακόπουλου. Η Παραγωγή του Θεατρικού έργου, εγινε εξ ολοκλήρου από το ΕΠΙΜΕΝΟΥΜΕ ΕΛΛΑΔΑ, με την συμβολική Επιχορήγηση του Υπουργείου Πολιτισμού.

2019 ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΥΗΣΗΣ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ : ΤΟ ΕΠΙΜΕΝΟΥΜΕ ΕΛΛΑΔΑ ΝΠΙΔ ΕΠΙΧΟΡΗΓΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Βίντεο προβαλλόμενο απο όλες τις οθόνες των Σταθμών και Συρμών του Μετρό και Τραμ μεταξυ 23 Ιουλίου και 2 Αυγούστου ως Τιμητική πρόσκληση στο Αρχαίο Θέατρο Μεσσήνης στην παράσταση της ΤΕΛΕΣΙΛΛΑΣ


TΟ ΒΙΝΤΕΟ ΠΡΟΒΑΛΛΕΤΑΙ ΑΠΟ ΧΘΕΣ ΤΟ ΒΡΑΔΥ 23 Ιουλίου ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΗΝ 2 Αυγούστου 2019, ΑΠΟ ΤΙΣ ΟΘΟΝΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΚΑΙ ΗΣΑΠ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΡΜΩΝ (Χωρίς Ηχο) ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΟΣ ΤΗΣ ΣΤΑΣΥ ΑΕ . Το Βίντεο ετοιμάσθηκε απο την Επιστημονικη Ομάδα του Κοινωφελούς Ιδρύματος Περσεύς Αθηναίος σε υψηλής ψηφιακής Τεχνολογίας εξοπλισμο.
ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ

Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2019

ΤΕΛΕΣΙΛΛΑ : Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ 2019 ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΝΟΥΜΕ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΜΕΣΣΗΝΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

ΤΕΛΕΣΙΛΛΑ
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΜΕΣΣΗΝΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2019
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΕΠΙΜΕΝΟΥΜΕ ΕΛΛΑΔΑ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΝΤΙΝΤΑ ΜΑΝΩΛΗ
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΧΑΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΜΑΤΙΟΥ
ΜΟΥΣΙΚΗ ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ - ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΠΕΤΡΟΥ

Τρίτη 20 Αυγούστου 2019

@ΤΕΛΕΣΙΛΛΑ : ΚΡΙΤΙΚΗ

20 Αυγούστου 2019 : ΚΡΙΤΙΚΗ

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΥΗΣΗΣ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ : 

ΤΕΛΕΣΙΛΛΑ 

ΠΑΡΑΓΩΓΗ: ΕΠΙΜΕΝΟΥΜΕ ΕΛΛΑΔΑ
ΑΙΓΙΔΑ : ΙΔΡΥΜΑ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ
ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ


Θεατρική κριτική: «Τελέσιλλα» του Γρηγόρη Χαλιακόπουλου

Της Μαρίκας Θωμαδάκη //
 
«Τελέσιλλα»
Σκηνοθεσία – Σκηνικά: Γιάννης Σταματίου, Κοστούμια: Μαρία Γκούσκου, Μουσική: Φίλιππος Περιστέρης

Ο Γρηγόρης Χαλιακόπουλος είναι ένας συγγραφέας με σπάνια διεισδυτική ματιά στα άδυτα της ανθρώπινης ψυχής και στις δύσβατες περιοχές του νου, που ταλανίζεται από διλλήματα και αντιφάσεις.
Στο έργο «Τελέσιλλα» ο συγγραφέας παρασύρεται από το δαιδαλώδες θυμικό της κεντρικής ηρωίδας για να οδηγηθεί στην άψογη σύζευξη ιστορικών συνθηκών και ψευδαισθητηριακής αλήθειας. Η Τελέσιλλα βέβαια ανασύρεται από την τρέχουσα καθημερινότητα μιας προ Χριστού εποχής, διακεκριμένης και αποφασιστικής σε ότι αφορά τους πολιτικούς μετασχηματισμούς.



Η Αργίτισσα ηρωίδα, ποιήτρια φιλάσθενη και αδύναμη σφύζει δυναμισμού επικυρώνοντας έτσι μια πρώτη αντίφαση, εκείνη που τοποθετεί στο προσκήνιο των γεγονότων την δυαρχία «Σώμα και Ψυχή». Η Τελέσιλλα μικροκαμωμένη και άρρωστη, όπως είπαμε, διαθέτει αποθέματα θάρρους και ιδιαίτερης ρώμης. Εξάλλου το σώμα είναι στον άνθρωπο φθαρτό και πεισιθάνατο.
Η ψυχή αθάνατη, αενάως κινούμενη για να εμψυχώνει τονίζοντας το δόγμα της αναφοράς μέσα από το αδιάλειπτο natura naturans και natura naturata.
Ο Γρηγόρης Χαλιακόπουλος, παρακολουθεί βήμα – βήμα την δραματική ανάπτυξη των χαρακτήρων της τραγωδίας που γράφει, ξαναζώντας μαζί με το σημερινό κοινό, στιγμές από την Ιστορία, την οποία μετατρέπει σε θεατρική μυθοπλασία. Η Τελέσιλλα μεταποιείται και μετουσιώνεται σε αρχηγό μιας ηρωικής θυσίας από τις τόσες πολλές που εγγράφονται στα ιστορικά δρώμενα. Εδώ, η θυσία απηχεί ένα μεγάλο μέρος του Δικαίου, ένα άλλο της πολιτικής και ένα τρίτο της πανανθρώπινης ηθικής. Ο συγγραφέας οικοδομεί αρχικά με βάση την δεοντολογία που επιβάλλεται εκ των ένδον. Εν συνεχεία, ο Γρηγόρης Χαλιακόπουλος με ήρεμους τόνους και βηματισμούς αποκαλύπτει την κορύφωση του πάθους της ηρωίδας του.



Η «Τελέσιλλα» συγκροτεί μια άρτια «παρτιτούρα» κωδικοποιημένου λόγου,  δημιουργώντας μια αρχαιοπρεπή τραγωδία με όλα τα συστατικά, όπως τα δίνει ο Αριστοτέλης στον ορισμό της αρχαίας τραγωδίας.
Το κείμενο εικονοποιεί την ανθρώπινη περιπέτεια, ενώ επαναφέρει στο προσκήνιο τους στόχους του θεάτρου καθώς και την δύναμη της ζωντανής επαφής του θεάτρου με τους θεατές του.
Η σκηνοθεσία του Γιάννη Σταματίου σέβεται την δομική συνέπεια του κειμένου, το μέτρο και τις αναφορές σε πρόσωπα και πράγματα.
Εξάλλου, η σκηνοθεσία καθοδηγεί ευεργετικά τις κοπέλες του χορού,  δημιουργώντας την αίσθηση ενός αυστηρού, ελεγχόμενου προγράμματος.
Τα κοστούμια πλούσια και φροντισμένα «κάνουν τη διαφορά» όπως λέμε, απέναντι στο λιτό αλλά λειτουργικό σκηνικό.
Υπό την μελωδική ασύμμετρη τραγικότητα της μουσικής που γράφει ο Φίλιππος Περιστέρης για την παράσταση, οι ερμηνείες των ηθοποιών υπογραμμίζονται χαρακτηριστικά, αποκτώντας ιδιαίτερη σκηνική εμβέλεια και αποδίδοντας ένα άρτιο αισθητικά αποτέλεσμα.
Στο ρόλο της Αρχόντισσας η Νταίζη Σεμπεκοπούλου, πληθωρική και επιτελική, εναρμονίζεται πλήρως με τον Κωστή Σαββιδάκη, που ερμηνεύει ευθύβολα τον Περίλαο, καταδεικνύοντας με την ιδιαίτερη, στεντόρεια φωνή του το βάθος της προσωπικότητας του νεκρού βασιλιά